Pages

Monday, July 26, 2010

Menyusun Butir Tasbih

Pemergian ini adalah plan yang dah tertangguh sebenarnya. Hati memang meronta-ronta nak pergi pada bulan Februari dulu lagi. Tapi seperti biasa, sibuk dengan urusan dunia. Tertangguh lagi.

Bagi yang belum pernah menjejak kaki ke bumi suci ini, percayalah cakap aku yang kadang-kadang suka menipu ni. Pasti akan jadi pengalaman indah, syahdu dan yang dirindu-rindu. Sumpah lagi best dari pengalaman malam malam pertama dan malam-malam seterusnya. Setakat pengalaman pergi ambik gambar terdongak nampak lubang hidung dan Eiffel Tower menjadi latarbelakangnya, pun tak best. Apa lagi setakat beli handbag LV sekali dua bijik, walau yang koleksi terbaru.Pun tak best juga. Apa lagi bandingan yang dirasakan paling meletup? TAKKAN ADA.

Aku tak tau nak mulakan cerita dari mana. Berasak-asak cerita dalam kepala. Aku tak jadilah nak cerita.

*******

Aku tengah buat apa sekarang? Aku tengah kumpul duit tahun depan nak pergi lagi. Kalau sesapa takde perasaan nak pergi, hidup korang memang sedang dirundung malang.


Ni gambar dalam masjidilharam. Memang tak sempat nak jenjalan di keseluruhan masjid.


Pasti dirindui. Tak puas pandang. Multazam-salah satu tempat yang mustajab untuk berdoa selain dari Raudhah dan Hijir Ismail


Hensemkan mamat ni? :P


Yang ni aku memang kagum. Tiba je time solat, berduyun-duyun pekerja construction Saudi Bin Laden ke masjid untuk bersolat


Pandangan depan Masjidilharam Gate 79-King Fahd

Batu asal Masjid Hudaibiyah. Titik tolak perkembangan Islam semenjak tahun 8H hingga kini

Gua Hira'.


Jabal Rahmah-Tempat pertemuan Adam dan Hawa masa mula-mula dicampak ke bumi


Dataran Masjid Nabawi. Subhanallah

Makam Baginda Rasullah.

1 comments:

Idi said...

Salam Chah,
Tahniah sbb dah terpilih utk jadi Tetamu Allah. Doakan la aku dapat follow jejak kau pulak lepas ni.

Welcome home my fren.