Pages

Sunday, October 17, 2010

Penghujung Minggu -1

Minggu lepas aku berkata YA dua kali untuk join aktiviti anjuran company tempat Arjunaku bekerja. Kali ini dibuat di FRIM. Kenapa FRIM? Sebab kalau hujan, rumputnya becak yang ada kelas!



Tahun-tahun lepas kalau aku setuju untuk pergi, biasanya kami tidak jadi pergi. Nak kata dia anti-sosial, itu event company dia. Tapi saban tahun dia akan bawak balik baju free untuk kami 5 beranak yang akhirnya aku simpan dalam laci yang bawah bawah sekali. Kalau dipakaipun bukan untuk pergi ke acara ini.



Sekurangnya bila pergi aktiviti sebegini, belanja jimat. Semua disediakan. Cuma bawa harapan agar anak-anak boleh bergembira.



Mula-mula semua nak terujakan diri dalam debar. Nabiha dah tanya, ini macam dalam syurga ke? Sebab mainan, gula-gula dan aiskerim percuma dan boleh ambil berkali-kali dan dia jangkakan boleh membazir.



Patutlah semua orang balik awal. Ini bukan kaki-kaki kami, Ini kaki keluarga orang lain. Aku jangka, Plan B mereka -simenkan semua kawasan berumput jika malamnya hujan turun dengan lebat. Tidak sempat dilaksanakan.



Muka penuh sabar menunggu clown buat ‘tadi bear’. Tapi macam sukar nak percaya kewujudkan clown sebab clownnya tidak kelihatan dalam gambar.



Nabiha dan ularnya. Langsung tak ada rasa takut, ataupun mungkin dia tak taupun kena takut bila tengok ular. Besar nanti bolehla buat part time kerja di Rumah Hantu atau pembantu kak Mah yang ada iras hantu jugak. Dalam gambar juga kelihatan jejaka macho berlengan sebesar baldi. Masalahnya perutpun besar baldi juga.



Abis best la tu dapat naik keretapi berpusing.

Aku dah geli kaki. So kami balik awal untuk aktiviti seterusnya iaitu makan tengahari di rumah Cikgu Sekolah Huang Hwa. Lagipun hari ni abang ipar akan ke Jepun, bila aku tunjukkan muka dengan cara macam ni, dia akan ingat aku dan akan belikan fridge magnet ultraman ataupun giant sebagai buah tangan dari sana.

Sebelum balik ke rumah Kajang yang kadang-kadang best dan kadang tak best tu, menghabiskan masa dan minyak kereta pula ke taman di area Parkland. Macamlah koro sangat kajang tu tak ada taman permainan. Dah namanya budak.

Dekat je dengan rumah Cikgu. Dah bye-bye segala bagai, tapau makanan sesuka hati, boleh pulak patah balik untuk tumpang kencing.



Anak-anak peneraju masa depan. Scene ni aku ingat nak tiru iklan Maybank, tapi tak berapa jadi.



Scene inipun aku nak tiru gaya mereka masa photoshoot dengan Brader Awea kat Putrajaya aritu, tapi inipun tak berapa jadi sebab Ariff sengaja penyetkan hidung dia.


Nampak tak tangan bibik baru?

Last dah. Berenti tepi jalan, mintak izin si macho lengan baldi nak masuk dalam semak untuk tangkap gambar ni. Mood dia sedang ok jadi aku dibenarkan keluar rumah dengan izin suami untuk masuk dalam semak ini.



1 comments:

Idi said...

Dah makin skill ko punya DSLR skang ye Chah...

Powered By Blogger