Pages

Friday, December 11, 2009

Awak Tak Boleh Jalan Berundur

Eeiii gewammm!! Hari-hari kalau lalu kat roundabout Seksyen 4, terpaksalah aku menatap billboard iklan Astro. Aku tak de pilihan, sama ada aku kena lalu jalan tu, ataupun aku tak balik rumah.

Dalam iklan tu yang ada budak pompuan tengah ejek kangaroo tak boleh jalan mengundur. Muka comel kemain, tapi suka mengejek binatang. Nak ejek tu ejek jela, bukan hal besarpun. Lagipun budak-budak bukannya reti bahasa, makin kita larang lagila diorang nak buat. Setakat ejek-ejek manja tu biasalah. Alahh! kangaroo apalah sangat nak kena jaga hati dia. Lain la kalau ejek mak sendiri, baru tau padahnya.

Aku geram bila baca tulisan yang salah tatabahasanya. Imbuhan 'me' ngan 'ber' pun tak reti-reti nak guna. Mengundur la, bukan Berundur!. Kalau aku yang salah guna tu lain la, tu aku. Aku takpe!

0 comments:

Powered By Blogger