Pages

Tuesday, June 8, 2010

Aku Jadi Kamu. Meh Aku Try!

Nama aku Abu Samah. Nama yang aku gunakan dalam facebook adalah Samm. Usia? Sedang-sedang sedap. Lelaki matang yang penuh dengan keghairahan dan sedang menikmati hidup. Aku memegang jawatan besar dan bergaji besar. Baru-baru ni aku baru saja menyudahkan satu projek mega di Kemaman. Jadi sekarang aku mahu duduk bersenang-lenang, happy hour sampai subuh.

Aku sedut asap rokok dalam-dalam. Wangi. Terasa nyaman bila asap harum tersebut meresap perlahan-lahan ke paru-paru aku yang makin hari semakin kering mungkin. Ah, mati, semua orang akan mati. Aku sedikit angkuh, sesuaila dengan perwatakan aku yang jantan dan sekali-sekali boleh memberikan pandangan maut hinggakan wanita boleh cair.


Aku tersenyum sendirian mengenangkan betapa indahnya dunia lelaki. Petik jari (dengan wang) perempuan berduyun-duyun datang. Simpan jambang macam Sizi Oraza, membondong-bondong wanita kejar. Itu belum lagi kalau perut kempis ada 6 petak, lengan sebesar baldi, pasti boleh dijadikan modal untuk menawan hati wanita.

Aku senyum lagi. Aku boleh leka menonton perlawanan bola sepak, pertandingan snooker, atau apa jua jenis sukan tanpa perlu fikirkan esok nak masak apa, pergi kerja nak pakai baju mana dan 1001 hal-hal yang sangat remeh tapi adalah isu negara bagi wanita-wanita.

Aku teringatkan wajah Sheeda anak Datuk Karison. Genit menggoda. Terbayang-bayang suaranya yang halus di hujung talian meminta aku menemankannya membeli-belah. Aku turutkan saja demi cinta.

Urusan membeli belah dengan si dia membuatkan aku terlepas 3 waktu solat, 3 waktu makan dan tiga kali juga aku tersengguk-sengguk di luar kedai handbag.

Aku balik dengan rasa mual, pening, serabut dan menyesal. Sekali dengan pakej sakit-sakit di tumit, sengal-sengal otot betis dan kejang urat belikat.

Aku malas nak fikirkan berapa duit yang telah dihabiskan. Itu akan menghentikan degup jantung aku pada saat tu jugak.

**********

jin ! tolongla, jadikan aku perempuan semula! Aku tak sanggup jadi lelaki kalau macam tu gayanya, Itu baru satu bab. Ada 14 kali beribu-ribu bab lagi perihal tentang wanita yang aku tak sanggup hadapi!




Laaa! yang nipun korang baca jugak ke? haha...

1 comments:

Azhar Omar said...

Daya imiginasi ko mmg hebat la Chah. Hahaha