Pages

Tuesday, June 9, 2009

Trek Selebriti

Kesempatan balik kampung last week, mencetuskan idea aku untuk ‘menziarah’ sekolah aku dulu…weii..jangan tak tau, sekolah ni la yang menemukan Chah dengan prince charming nye..soul mate..haha…semua orang berbangga dengan sekolah memasing, sekolah sains, MRSM, sekolah asrama penuh..tapi korang tak tau.. aku lagiiii la bangga giless ngan sekolah aku ni..walopun sekolah biasa-biasa, tapi sekurang-kurangnya berjaya juga melahirkan aku ni..DAN encik hubby tercinta..ehh dia beh student SRP tau…
Tapi tak sempat nak pegi kat pokok ubi gajah tepi lab sains..tempat ‘pertemuan’ aku dan si dia sebelum masuk kelas masing-masing..erm..bila berselisih..buat-buat tak pandang, dh jauh baru la nak menoleh tengok kita..cet!..hihi..aku malu la..gile ko, tingkatan 2 dh gatai nk bercinta..dan surat demi surat yang menjadi pengikat antara aku dan dikau..posmennye, tak lain tak bukan, budak kampung aku la jugak..me kasih Ayub..( la ni Cikgu Ayub)..tapi sepanjang bersurat-surat tu, tak pernah la pulak terkantoi tau…terer gak la menyembunyikan ‘percintaan’..upp!! belum bercinta lagi la masa tu…Cuma suka-suka cenggitu la…(malu!)
Masuk form 4, Nazriku itu dapat tukar sekolah yang lebih baik di PJ, aku..erm..kekal la kt situ..tapi kan bukan la sebab aku ni bodo sgt..walopun dia best student, tp beza 2 aggregate je ngan aku..takpe la..dah ditakdirkan aku kat sini..
Tapi..aku memang bodo la plak masa SPM..sumber inspirasi tak de la katakan..agak hanyut…so kena ambik STPM..si dia lak dapat masuk matrik, berpisah lagi…cinta PJJ tul la..tapi masa STPM aku berkobar-kobar, takut tk dapat masuk U..nanti tk sama tarap…huhu..akhirnya..ada gak U yang sanggup terima aku..nun di utara..boipren dpt kat bangi..berjauhan lagi….surat-surat cinta yang jd penyambung kasey..bila dh kerja, aku tercampak kt bangi, dia lak kt PJ tapi manjang outstesen merata-rata..aii…cam tak sudi je nk duduk dekat ngan kita…
Mungkin jodoh yang kuat, sepanjang persyintaan kami, tak ada hadapi masalah yang besar & rumit..family dengan gembira terima kami, tak ada bantahan…semuanya smooth..mungkin ada juga beberapa kebetulan yang menjadikan dia memang jodoh aku..ha..ic lama kami, Cuma dibezakan nombor yang belakang jer..si dia : A24XXX83, aku lak A24XXX84..such a sweet coincidence…(bangga la plak) aku memang tak de idea kalu nak bukak citer pasai ex-boifren ke atau kisah boifren-boifren tedahulu.., yang aku tau first love dan aku cuma ada satu jer.., dan itulah dia Nazri namanye..
Time kasih SM K Maran..me kasih pokok ubi gajah..Ayub time kasih..
Err..ni kisah cinta ke kisah sekolah? Konfius acik…

1 comments:

CikTie said...

chah...best juga ye bila mengimbas kembali cerita2 lama!

Powered By Blogger