Pages

Thursday, July 2, 2009

Berarak Mendung Kelabu...

Bila menjenguk dari tingkap pejabat aku pagi ni, dah agak dah..mesti 2,3 sms yg di terima..”kak chah saya lewat sikit, ujan lebat...” memang cuaca mandom jer....perghhh..ini,best giler kalu nak tarik balik selimut, kerekotkan kaki, tapi still kena keluarkan sikit ujung jari, sbb kalu idak, kaki lemas tak leh napas ....tarik balik selimut? Tadi dah pernah bangun kah? Bangun solat subuh ke..or sekadar bangun kencing lepas tu masuk sarang balik?

Kalau aku, bangun tetap kena bangun, walau malas, walau liat cam mana pun...pada hakikatnya akulah orang yang paling lembab (moist?) kalau di waktu pagi..kalau aku ni..tak banyak..ehh tak ada perkara yang selesai di waktu ‘pagi’aku..paling2pun siapkan keperluan pakaian suami ke opis, kejutkan Nuhaa& Ariff, itu sahaja. Teh o limau panas lakipun bibik yang buat...isteri oh isteri....aduuuu la..cuba membayangkan macam mana la orang lain yang boleh bangun pagi then siap boleh mop umah, basuh bilik air hingga bersinar-sinar...ohh tidakk!

Semalam riuh rendah dengar suara student kena hambat dek fasilitator...ari ni sunyi sepi lah plak...tak sempat aku nak mengusha kot-kot ada ‘pucuk-pucuk muda’ yang lawa-lawa, leh aku kenen kat Awea ke, Atok ke...eiii..mahapla..terasa diri ini macam mak ayampun ader... jauh gile diorang kena menapak ke sana ke mari....Minggu Orentasi la katakan..semua kena berdisiplin, kan? Rasanya pasal semangat tuh, erm.. jangan sapa2 berani persoalkan la..tapi..masuk 2,3 sem nanti, tau la.. berderet2 la surat dlm tray aku, sorang kena berenti, sorang tak tamat study, yang ni tarik diri...tu la korang..orang lain masuk U, korangpun terhegeh2 nak masuk..orang suruh study elok2, korang buat perangai bodoh..kalau aku cerita pasal aku yang dulu memang terhegeh2 nak masuk U, takut jugak korang yang nangis nanti...

0 comments:

Powered By Blogger