Pages

Wednesday, September 9, 2009

Mama the Monster

Sahur tadi. Boleh ke tengah mengantuk tiba-tiba bertukar jadi mak singa? Boleh...kalau kena gaya, apa salahnya..bulan Ramadhan, syaitan je yang ditambat, tapi jin-jin dalam badan ni kalau tak ‘dimatikan’, bergegak gumpita la ia..menggoda-goda gitu...itulah nafsu..

Ariff tersedar masa aku kejutkan Nuhaa untuk sahur.. tetiba terus berdengung bunyi kumbang tak cukup zat, mengongoi (?)..ala nangis yang buat-buat tu..memang aku tak kejutkan dia,kalo dia tak pesan.. sebab nanti macam-macam hal...yelah kita ni nak la jugak pekena sebantal dua lepas sahur..kang dia bangun, ishh...takleh jadi...
Ingatkan dah selesai, rupanya episod baru nak start, dia keluar bilik gi sambung nyanyian kumbang kat luar pintu bilik, adiknya sampai tersedar & nangis le jugak...geram betul aku...apa lagi..mendera anak la...aku piat telinga kiri, eh kanan dulu kot..pastu termakan godaan hati, aku piatla lagi sebelah..alang-alang sakit, biar dua-dua...apa lagi..makin kuat la koir sang kumbang di dinihari tadi...puasla hati tu...:(
Elok je adegan piat mempiat berakhir..Nuhaa tanya aku, mama tau tak kenapa dia perangai? Kan malam tadi dia pesan suruh mama kejut dia..aku tanya, nk buat apa?..dia nak bangun solat..kan ustaz suruh get ready malam lailatul qadar...Allah! dah terlambat Chah.. terus perasaan ni bertukar jadi perasaan seorang mak yang sebenar...
So, terlajak perahu ke aku pagi ni?

Nota khakis: Ariff dalam cerita di atas merupakan murid tahun 1, walaupun fizikalnya macam murid tahun 2, tapi dia belum mummayyiz..(dari pattern pemikirannya)..tabiat suka mengangis tu..(tanpa sebab) erm...sejak azali..patutnya aku tak perlu nak heran..(second child syndrome? sama la ngan aku + bapaknye kalau gitu..:P)

3 comments:

Anonymous said...

selalunya macam ni lah..........

JALAN REBUNG said...

salam chah ...

alamak awat garang sangat ....tapi aku pun garang jugak ...hehehe

Chah said...

BB..biasanya tkde la sampai naik tangan..potpet je yang lebih...menyesal oh daku menyesal... :(