Pages

Sunday, October 18, 2009

Pencapaian diutamakan

Aku dah ada blog. Itu satu pencapaian. Beberapa hari lepas aku potong dahan mati pokok mas cotek yang aku beli kat MAHA 08. Lepas potong dahan mati, aku tambah tanah sikit. Itupun satu pencapaian. Tak tau la besar ke tidak pencapaian tu. Janji ada pencapaian.

Kerajaan war-warkan suruh utamakan pencapaian. Jadi aku buatlah sesuatu yang boleh dipanggil pencapaian. Aku buat yang simple-simple aje la. Kalau aku buat yang beria-ia kang susah pulak. Semua orang nak lantik aku jadi ahli MTEN. Tak pasal-pasal kena lantik jadi Menteri. Tak nak aku. Lagipun aku bukan suka sangat kat menteri-menteri ni. Jadi kalau aku kena jadi mereka, susah hidup aku nanti. Duit raya anakpun nyaris aku kebas. Tambah pulak kalau aku jadi mereka.

0 comments:

Powered By Blogger