Pages

Saturday, November 21, 2009

Mana Satu Ni...

Aku belek-belek beg mekap pemberian biras. Warna asal cekelat gelap, tapi dah jadi cekelat susu sebab bercampur dengan warna habuk. Aku rasa kalaula beg tu betul-betul aku letak alat mekap..ishh..ishh..kalau aku tak jadi Nurul Shukor, jangan panggil aku Chah.

Tapi beg tu aku guna untuk letak riben pelbagai warna. Adala 14 ratus kaler semuanya. Darab dengan harga seketul, dekat-dekat 14 riban aku spent untuk RE ni. Tapi apa yang aku dapat?

Adala projek kecil-kecilan aku buat. Biasala aku, tengok orang ada, akupun nak ada jugak. Tau orang reti, akupun nak belajar sama. Dasar dengki.

Hari ni aku lalui dengan perasaan tak dan-dan. Tak reti-reti nak susun jadual. Nak sudahkan langsir, teringat nak restart menyulam riben. Ujan-ujan ni teringat jugak kat kedai Nasik Ulam. Rasa nak selongkar lemari tengok koleksi pinggan pun ada jugak. Puncanya Awang call dari Ostolia, jauh-jauh tu buat abis kredit jer. Macam la banyak duit sangat. Bila dengar cerita Awang, aku dapat bayangkan 'Chah sana' tengah meroyan memilih Noritake ke Corell ke. Dan-dan 'Chah sini' rasa nak jadi orang Ostolia.

Last-last aku duduk bersimpuh menggentel riben. Kalaulah mana-mana sifu riben tengok hasil tenunan aku ni, mau koma 14 hari. Tiada yang tak cantik melainkan yang tak cantik belaka. Aku bengangla jugak. Tapi malasla tunjuk sangat perangai aku yang kaki pukul ni. Abis riben tu aku hempuk-hempuk kan. Aku gigit-gigitkan tanda geram. Nasib aku cepat insaf. Riben yang nyaris aku humban ke lembah hina, aku kutip kembali.

1 comments:

zaliana said...

chah
mana dia sulamannya tu....alah takat kita kawan2 yang nengok.. tak kan tak leh kot :D

nanti check email ya :D