Pages

Tuesday, May 18, 2010

Perempuan Pengomplen

Macam bingai je tajuk aku ni. Masalah isu aku, aku tak suka perasaan ditindas. Walaupun zahirnya aku bukan ditindas kelentanggg macam tindas telur kutu atas tin susu, tapi aku tetap akan jadi geram. Sinar-sinar nak bergaduh tu macam akan terbit. Sebagai balasan, aku akan keluarkan sumpahan aku. Tak menjadipun. Mungkin sebab aku bukan berdarah putih.

Tunggu beg di LCCT

Ani : beg aku lagi satu belum ‘lalu’ la..
Chah : macam dah takde. Tu ha satu je lagi beg merah macam ko punya. Tapi bukan kan? Ada la mangkuk mana ambik nih..
Nobit : pergi kejar, tengok sesapa yg terambik.
Cait.. Gila ah mung Bit, takkan aku glamer macam ni nak gi kelebet beg sekor-sekor kt LCCT ni..ramai tahu!
Semua sengih. Ani sengih sumbing. Nak kena pergi ke Lost n Found kaunter la ni. Makcik-makcik lembik yang 4 orang tu bukannya boleh harap.

Belum sempat buat report. Seorang kakak dari ‘bukit’ mana datang hantar beg. Buat susah-susah aku susun perkataan je nak pergi cakap dan mungkin akan bercakar kat kaunter Lost N Found tu.
Dia datang hantar beg merah Ani. Datang serah telinga sebenarnya.
Akupun, apa lagi la kan.
“kak, lain kali nak ambik tu, tengok pakai mata kak. Jangan main redah je. Menyusahkan orang tau tak..
E eh...marah pulak dia... kata kakak dari Ulu Banat tadi sengih tanpa sekelumit rasa bersalah. Minta maaf jauh sekali.
Ai kak..batupun kalau kena macam nipun tau dia akan marah weh!
Aku rasa macam nak tambah lagi, tapi ahhh takpela. Beg dah selamat. Kang aku beri kemenangan besar sangat kat Abang Setan. Terloncat-loncat la dia suka. Buat tambah dosa aku je.

Ani: nasib baik ko ada...boleh selamatkan aku. kalau tidak tak tau la macam mana. Aku geram betul kat kakak tu...bla..bla...

**********
Kes lain. (Yang ke Tujuh belas kot)

Aku sms Eric.
How’s progress? pls be ready b4 22nd. We got friends gathering on dat date.

Eric reply.
Tomolo already 13th. I need 10 days to order. Mr Nazri didn’t come to our showroom to do confirmation n pay deposit. I don’t even know u got gathering n must complete by 22nd .
Aku: Aiya! U already know us la Eric. Y don’t u ask 4 deposit? Y need us 2 go 2 showroom. Thru fax can confirm what. U’re not communicate with us within 2 weeks n u said u still wait 4 our confirmation. Dis is repeat order meh. Just follow prev. design la! so how?
Dia : I check first
Aku : Pls make sure everything’s ready by 21st. Tqvm.

Lama lepas tu Eric balas. Puan Nor, ok, I stop other job. Try my best to complete it in 7 days.

************

Ada lagi cerita aku. Ahhh cukup la mengomplen. Pening tau!

0 comments:

Powered By Blogger