Pages

Monday, May 17, 2010

Salam Kasih Untuk Semua Ibu

Ini catatan di Hari Ibu. Aku bukanlah orang yang rajin menyambut apa-apa acara sebegitu. Oleh sebab aku tak kisah kalau orang tak wish apa-apa kat aku, jadi aku rasa macam nak jelir lidah bila ada sambutan hari jadi kat ofis. Rasa macam buang masapun ya. Ya, memang! Aku pun bukan orang yang caring dan ada beg mekap sama berat dengan dosa. Tak berapa perempuan sejati. Yang utama, aku malas nak susah-susahkan diri. Aku bukan begitu!

Tapi aku rasa sesuatu pulak bila sambutan hari ibu ni datang. Teringat mak, teringat aku sendiri pun dah jadi seorang mak. Dan mak-mak orang lain juga. Mungkin saat ni aku paling respek kat Idi yang sepatutnya kena jadi bapak saja, tapi kena pulak jadi mak sekali. Dan antara sahabat aku yang paling baik. Norlida. Tahun ni dia merasa jadi mak. Walaupun anak yang bukan dari kandungannya, tapi sekurang-kurangnya Norli dah pandai tukar lampin baby, goncang susu dan yang paling utama-berikan kasih sayang sebagai ibu secukupnya. Selamanya dia hanya pandai kira duit dan tengok CD cerita Korea, rupa-rupanya pandai juga bela baby. Itu memang menyentuh hati.

Salam kasih untuk semua ibu!

0 comments: