Pages

Wednesday, May 19, 2010

Terasa nak duduk kat celah ketiak laki. Rindu!

3 hari merayap sensorang. Macam pelancong asing. Macam-macam perasaan ada. Nak develop keyakinan diri la konon. Ah blah ler. Orang berketiak busuk 14 batu boleh bau kehangitannya pun selamba je boleh melangkah dengan yakin. Aku ni yang ketiak wangi takkan sukar nak yakinkan diri. Alasan tak masuk akal. Yati kata (tuduh), aku macam orang gila pergi jalan sorang-sorang.

Balik rumah 2 hari, lepas tu pergi pulak program anjuran pejabat. Nak bina pasukan kerja. Selama ni tak berapa buat kerja. Kalau buat kerjapun mungkin tak hiraukan pasukan.Ataupun dah ada pasukan kerja tapi tak jugak buat kerja. Huh.

Total dalam minggu ni 7 hari tidak menghadapi badai, gelora, bahagia dan indah rumahtangga bersama suami. Rugi!

Bila teringat dan saya sedang rindu kamu kat laki, mulalah badan aku naik gatal-gatal. Rasa macam teringin nak terima surat cinta dari suami lah!. Nak sengih sorang-sorang dan lepas tu tampal surat tu kat softboard. Nak baca berkali-kali. Dah penuh kat softboard, pegi kedai buku, buat comb binding. Ada siri number. Best!

Itu zaman menulis surat. Sekarang zaman menulis sms. Baca sms tak puas. Tak sama bila baca surat cinta. Baca surat cinta boleh layan dan tangkap cintan kat suami lagi dan lagi.

Sesapa jangan nak jaki dengan cinta yang aku ada. Pergi cari cinta masing-masing. Ataupun cinta tu dah lama tersembul depan pintu rumah korang, korang je yang tak nampak. Ah malas la nak jadi dokter atau penasehat cinta.

3 comments:

FakirFikir said...

Hang sakit ka Chah??
:--

Chah said...

Hahaha...may be sket lagi aku mereng kot...

Anonymous said...

Syok o chah jatuh cinta berkali-kali ni... tapi ngan husband sendiri la..(kira cam renew la..) kalau ngan org lain dah lain pulak jadinya...

-maida-