Pages

Monday, August 23, 2010

Anak Aku.Anak Orang

Aku : Anak aku susah bangun tidurlah, apa taknya memalam tidur lambat. Dah susah pagi-pagi bila bangun menangis dan merajuk.Pakcik van dah tunggu lama baru terhegeh-hegeh nak pilih buku, nak pakai kasut.

Orang : Anak aku ok, 9.30 malam dah masuk bilik masing-masing. Bangun tak payah kejutkan, bangun sendiri get ready sendiri. Tau-tau dah naik bas.

Pengadil : Walaupun anak orang anak yang baik dan tak banyak karenah, tapi pemenangnya adalah anak aku sebab : tiap kali aku nak kejutkan dia, aku kena tengok muka dia, pegang tangan dia, tarik kaki dia, ambilkan tuala, tolak dia pergi bilik air, sabunkan dan pastikan dia gosok gigi, lapkan, pakaikan spender, pakai baju seluar, betulkan sampin, ambilkan songkok. Yang paling menyumbang pada kejayaan aku ialah aku boleh tengok muka dia yang comel, tergeram chin dia dan picit pipi dia yang licin lagi dan lagi dan lagi. Aku juga menang kerana dapat cium anak aku berkali-kali-kali-kali tanpa jemu.

Hah! Nasib baik aku menang.

3 comments:

IntanRizal said...

chah,
macam mana pun anak kita adalah terbaik bagi kita... betoi dak... tapi time buat perangai memang menyirap tak hengat...

Anonymous said...

so true...w/pun anak kita gelap, w/pun anak kita jongang...depa tetap COMEL. at least kat mata kita, ibu.

JALAN REBUNG said...

chah,

kena buat depaq hohohohohorlicks kot cam iklan tu